Visma SuperOffice |
At udvide økonomisystemet med CRM funktionalitet gør det enkelt at effektivisere virksomhedens salg og kundedialog. Mange manuelle rutiner bliver automatiseret, udgifterne reducere og nye muligheder dukker op. Det at arbejde mere struktureret med kunderne, der er selve grundlaget for virksomhedens indtjening, giver resultater på alle fronter. Visma SuperOffice kan integreres fuldt ud med Visma Business. 5 gode grunde:
Øg indtjeningen – brug tiden på de mest lønsomme kunder Alle ved at man skal tage godt vare på kunderne. Det er en kendsgerning at det koster mere at skaffe nye kunder end at videreudvikle dem man allerede har. Men ikke alle ved hvordan de kan gøre det effektivt, systematisk og med gode resultater. Stikordene er kundskab og tilgang til opdaterede tal. Så sælgere og ledelse kan tage de rigtige beslutninger om hvilke kunder virksomheden tjener mest på, og hvilke det ikke er lønsomt at bruge tid på. Med et CRM-værktøj der er integreret med økonomisystemet kan sælgerne lave enkle forespørgsler i kundedatabasen. Dermed får de opdateret information som de kan bruge i salgsarbejdet. Eksempler på hvordan Virksomheden kan bruge informationen fra CRM- og økonomisystemet:
Tag kontrol over værdierne – få én fælles kundebase for hele virksomheden Hvis kunderne er kernen i virksomhedens indtjening, er det så ikke problematisk at bedriften ikke har en fælles kundebase? Hvordan skal virksomheden ellers få fuldt overblik og kontrol over de vigtigste værdier? Hvad sker der hvis en af sælgerne fratræder, hvem tager sig så af kunderne? Har vi den samme type information om alle vores kunder? Hvilke kunder har købt hvilke produkter? Hvor mange kunder har vi egentlig? Hvor mange er registreret flere ganger? Hvor mange er ikke blevet kontaktet det sidste halve år og er i fare for at forlade os? Med et CRM-værktøj der er integreret med økonomisystemet har virksomheden altid tilgang til al relevant kundeinformation. På den måde kan virksomhedens vigtigste indtægtskilde forvaltes og styres således at virksomheden når sine målsætninger. Fordele ved at have opdateret og let tilgængelig information om kunderne:
Få kontrol over indtægterne Er der egentlig nogen grund til at virksomheden ikke skal have lige god kontrol over indtægter som udgifter? Eller sagt på en anden måde, hvorfor rapporterer salgsafdelingen ikke lige så detaljeret og systematisk som økonomiafdelingen? Visma SuperOffice er et sådant værktøj. Det gør det muligt at systematisere rutinerne og processerne i ”front office”, på samme måde som økonomisystemet strukturerer virksomhedens ”back office” processer:
Med en enkel bruger-grænseflade og en lav brugertærskel er det let for alle involverede, at bruge løsningen som giver bedre styring og kontrol over indtægterne.
Spar tid – arbejd smartere med integreret økonomi og CRM-system Registreres kundedata flere ganger, i forskellige systemer? Hvordan er rutinerne for ændring og vedligehold af kundeoplysninger? Hvor mange Excel-lister cirkulerer mellem salgs og økonomiafdelingen hvert år? I hvor mange versioner? Med et CRM-system der er integreret med økonomisystemet automatiseres mange af den slags manuelle rutiner. Alle tilbud, åbne ordre, fakturaer og transaktioner for hver enkelt kunde er tilgængelig i begge systemer. Kundedata kan registreres og vedligeholdes fra begge systemer. Det integrerede dataflow gør arbejdsgangene mere effektive. For eksempel kan potentielle nye kunder enkelt overføres fra CRM-systemet til økonomisystemet når de bliver til kunder.
Sælg mere – giv sælgerne et værktøj der gør dem mere effektive Når sælgerne arbejder mere effektivt, bliver salget også mere effektivt. Det vil igen gve udslag i omsætningen. Men for at opnå sådanne resultater er det ikke nødvendig at lave om på alle arbejdsprocesserne og rutinerne i salgsafdelingen. Det holder at begynde med nogle små ændringer, som de aller fleste sælgere vil sætte stor pris på. Et CRM-værktøj indeholder meget smart funktionalitet, som hver for sig vil forenkle hverdagen for hver enkelt sælger, så de sælger mere. Eksempler på hjælpemidler som gør hverdagen enklere:
Få resultater på kort sigt – kom hurtigt i gang med en lav brugertærskel At bruge et værktøj til at strukturere, systematisere og effektivisere arbejdsprocesser forudsætter at virksomhedens medarbejdere bruger det! Derfor er det vigtigt at tærskelen for at bruge det er lav. For når funktionerne først er taget i brug vil både de ansatte og ledelsen hurtigt opdage gevinsterne ved CRM-løsningen. Brugergrænsefladen i Visma SuperOffice er udviklet for at forenkle hverdagen hos salgsorienterede virksomheder. Og det forbedres stadig, baseret på tilbagemeldinger fra tusindvis af brugere. CRM-løsningen har fået flere udmærkelser for sit brugervenlige design. Det er også integreret med MS Office-værktøj, som også bidrager til at det hurtigt bliver en del af hverdagen for de ansatte som er involveret i kunderelaterede processer og rutiner. |